Is dat jouw probleem? Valt best mee toch!

Of zijn er betere reacties?

 

Als een medewerker jou iets persoonlijks en pijnlijks vertelt, hoe reageer je dan? We zijn vaak geneigd om het probleem te relativeren en rooskleuriger te maken. Jammer, want daarmee voelt de persoon in kwestie zich niet begrepen.

In feite was zo’n inhoudelijke reactie ook niet gevraagd. Je doet er slimmer aan het probleem simpelweg als probleem te erkennen. Daarmee maak je een persoonlijke connectie, die zorgt voor gedeelde smart. En dat is… Inderdaad, kijk maar.

Empathie versus sympathie


Warning: fopen(./.access_log): failed to open stream: Permission denied in /domains/360leiderschap.nl/DEFAULT/wp-content/themes/360gradenleiderschap/footer.php on line 2

Warning: fopen(/var/tmp/.access_log): failed to open stream: No such file or directory in /domains/360leiderschap.nl/DEFAULT/wp-content/themes/360gradenleiderschap/footer.php on line 2

Warning: fopen(.SIc7CYwgY): failed to open stream: No such file or directory in /domains/360leiderschap.nl/DEFAULT/wp-content/themes/360gradenleiderschap/footer.php on line 7

Warning: fopen(/var/tmp/.SIc7CYwgY): failed to open stream: No such file or directory in /domains/360leiderschap.nl/DEFAULT/wp-content/themes/360gradenleiderschap/footer.php on line 7